woensdag 2 augustus 2023

Dag 5 - nachtje slapen in Sile


Op de vijfde dag na het ontbijt in de auto en rijden naar Sile. Daarvoor moest ik nog even een drogist zien te vinden voor iets wat vergeten was. Ik dacht: Eitje. Ik loop er even heen en meende precies te weten waar er eentje zat. Niet dus. In een steegje vond ik een ‘Market’ en daar kon je betalen met de pin en hadden ze hetgeen ik moest halen. En op de weg terug verdwaalde ik dus bijna… gelukkig had niemand het in de gaten.

Op naar Sile. Een wijk, dorp, stadsdeel aan de overkant van de Bosporus. Een nicht heeft daar een vakantiehuis in een ‘site’. Een complex met meerdere huizen voizien van zwembad, tennisbaan en nog wat voorzieningen. Omheind. Elektrisch hek. En een paradijsje na het drukke Istanbul. Prachtig huis, heel Europees met modern meubilair, boeken in de kast en kunst aan de muur. Een heerlijke loungeset onder een boom in de tuin met uitzicht op zee. Na de thee even naar het centrum van Sile gereden. Een fraaie kustlijn met een burcht/kasteel. Deze was vervallen, zo gaat dat vaker met Middeleeuwse bouwwerken. De regering meende het op te moeten knapoen. Een gedrocht met het uiterlijk van Songebob kwam er  voor terug….

Toch een heerlijk plekje aan zee met een leuk vissershaventje. Terrasje zitten. Uiteraard. 

Terug in het huis werden we getracteerd op een heerlijke barbecue. Kebab en kip. Met alles wat er bij hoort. 

We sliepen op de bovenverdieping met de pui wijdopen zodat er een heerlijke zeewind naar binnen blies. Heerlijk geslapen. 

Spongebob





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...