maandag 20 april 2015

Kurten

Vanmorgen heb ik oudste dochter uitgezwaaid. Ze gaat op werkweek naar Berlijn. Voor mij was het een dubbel feest der herkenning. In 1981 vertrok ik vanaf het zelfde stoepje ook op werkweek in HAVO-4. Wij gingen echter niet zover. Dat was net in de tijd dat het wat goedkoper moest. Dus werd de reisbestemming Egmond aan zee. Voorwaar een heel verschil.

Maar Berlijn bezocht ik met mijn huidige school anderhalf jaar geleden. Ook werkweek. En het is een prachtige indrukwekkende stad. Ik hoop dat Anouk er net zo van geniet als ik heb gedaan. Alleen is haar beoordelingskader voor het al dan niet geslaagd zijn van een dergelijke week een wat andere natuurlijk. De volgende aspecten zijn erg belangrijk: 'Naast wie ga ik in de bus zitten, bij wie slaap ik op de kamer, hoeveel geld heb ik te besteden, wanneer gaan we winkelen enz enz.'
Ach dat hadden wij ook wel natuurlijk. Ik hoop dat ze het leuk heeft en veilig weer thuis komt vrijdag.

Wat me opviel is dat ze reisden met een Duitse touronderneming. Kurten Reisen. Toch eens in verdiepen...

De schim achter het raam is Anouk... Deze foto mocht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...