woensdag 15 april 2015

Grootmoeder

Gisteren, 14 april 2015, vierden we het 225-jarig bestaan van Kentalis. De stichting waar de school onder valt waar ik werk.

Kentalis pakte groots uit. Alle werknemers werden uitgenodigd in het openluchtmuseum in Arnhem. Op een groot festivalterrein werden we vermaakt en was er een nat en een droog. Tussendoor kon je het park in.

Ik was er ook wel eens eerder geweest. In het Openluchtmuseum. Ooit. In mijn kinderjaren. En ik herinner me er eigenlijk niks meer van. En dat kwam mooi uit, want dan is het ook echt een uitje.

En zo liepen we door Nederland uit de goeie ouwe tijd. En wat dan niet mag ontbreken is natuurlijk een ouderwetse snoepwinkel. Zo een met stopflessen. Waar je vroeger snoep voor een cent kon kopen. Nu niet meer. Want de prijzen zijn wel meegegaan. Uiteraard.

En je kon er snoep kopen wat we niet meer kennen. Ulevellen. Zwartopwit, zoethout, toverballen en zuurtjes in soorten en maten.

En een flesje om dropwater te genereren. Schuddrop. Met een stuk drop, wat kruiderij en een stuk zoethout. Water erbij, gedurende drie dagen eenmaal daags schudden en dan heb je echt dropwater.
En dat leuk me nou zo leuk om mee te nemen voor de kinderen. En dat deed ik dus.

Eerste reactie van Mert: "Ik lust geen drop".
Ok Mert
Ebru:" Nou en kun je dat dan drinken na die tijd? Ik probeer het wel..."

En het zoethout wat ik meenam lustten ze ook al niet. En de laurierdrop ook niet.

Wat had ik dan verwacht? Dankbare kinderogen denk ik...

Zo koop je het

En dan doe je dit
 
En na een dag heb je al resultaat. Vrijdag proeven...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...