zondag 19 april 2015

Kaas uit een ... spuitbus

Ik lust geen kaas. Al niet sinds kleine peuter. Dat heet: ik lust geen plakje- of blokje gele Nederlandse Goudse of Delftse of Maaslander of hoe het ook mag heten kaas.
Diezelfde kaas tussen een tosti lust ik echter wel. Of op een Pizza. Ook wel. Kaasfondue: ook wel. Eigenlijk lust ik dus wel warme kaas. En geen koude kaas. En zeker geen Oude Franse, Blauwe- of geitenkaas met schimmeldraden. En het toppunt van vies is Zwitserse strooikaas uit een kartonnen busje met gaatjes aan de bovenkant. Die lucht krijg je nooit meer uit je keukenkastje.
Het komt bij mij dus heel nauw met kaas. Er is maar een heel klein schemerig gebied tussen wel lusten en niet lusten. Het meeste wat van kaas gemaakt is lust ik niet. Behalve kaaschips. Maar die ruiken verschrikkelijk kazig en daar krijg je dus hele vieze stinkende vingers van.

En deze week zag ik iets waar ik echt bijna kokhalsneigingen van kreeg: Kaas uit een spuitbus... Hoe bedenk je het. Wie bedenkt het. Easy Cheese heet het. En het is Amerikaans. Natuurlijk is het Amerikaans. Om pizza's of kaastaarten (die schijnen echt te bestaan) mee te versieren.

Easy Cheese. Gemakkelijke kaas... Ik geloof niet dat je het in Nederland kunt kopen. En laten we dat vooral zo houden.

Ranzig. Toch?
 

1 opmerking:

  1. het lijkt of ik dit stuk geschreven heb . precies herzelfde . maar de spuitbus is echt lekker. je hebt dit vastnog niet geprobeert maar zoals je beschreef wat je lust en niet lust hebben we exact de zelfde smaak en geloof mij de spuitkaas is lekker

    BeantwoordenVerwijderen

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...