vrijdag 10 augustus 2018

Nog even over dag 2

Ik zou het bijna vergeten. Het stroom-verhaal waar ik op de eerste dag bijna van uit mijn plaat ging.
Rustig redenerend (later pas hoor) had ik me er al bij neergelegd dat het misschien niet op te lossen was. En dan maar zonder stroom. Wat heet: de kabelhaspel kreeg wel stroom. Dus alle apparaten konden gevoed worden. Het toilet zou niet doorspoelen, maar dat euvel zou op te lossen zijn met de aloude waterfles. Ze mogen toch niet poepen in de caravan. Een koelkast hebben we dubbel. Ook in de voortent een exemplaar. Alleen met het licht zou het even gedoe zijn, maar in Kroatie was het toch mooi weer zodat het licht alleen belangrijk zou zijn bij het ter bedde gaan en daar heb ik een tas vol zaklantaarns voor in de kast liggen. Dus het probleem werd hanteerbaar en ik kon rustig slapen.

Natuurlijk bleek in Kroatie, toen de caravan op zijn pootjes stond en het nog te warm was voor de voortent-heisa, dat het probleem wel heel eenvoudig op te lossen was. In de CEE-stekker aan de kabelhaspel, dat ding wat je in een gat in de caravan steekt, zat het spreekwoordelijke draadje dit keer echt los.... Klusje van een paar minuten. Rampenplan overboord. We hebben stroom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...