zondag 12 januari 2014

Rekensommetje

Soms ben ik wel van de getalletjes.
Over kinderverjaardagen het volgende:

Van Sjoerd vierden we tot nu toe 18 keer een verjaardag.
Van Anouk waren dat er 16
Mert heeft er acht op zijn naam staan
En Ebru al tien.

Dat zijn 52 kinderverjaardagen. Voorwaar een heleboel.

Nu even verder.
De kosten van zo'n verjaardag zet ik even op 200 euro. Ik denk zelfs dat het misschien wel meer is. We hebben het over taart, cadeautje, al dan niet alcoholische dranken, chips, snoep, stokbrood, hartige hapjes, slingers, ballonnen,  en alles wat verder komt kijken bij zo'n kinderfeest. Dus ook traktaties op sportclub, school en BSO. En niet te vergeten het kinderfeestje. Dat laatste kan duurder uitpakken al naar gelang het aantal kinderen en de activiteit van het betreffende partijtje...

Maar goed. 200 euro keer 52 kinderverjaardagen is toch een dikke tienduizend euro. Sinds 1995. Alleen voor de verjaardagen.

Als we uitgaan van het feit dat we tot de eenentwintigste verjaardag blijven zorgen voor de viering van de verjaardag dan:

Heeft Anouk er nog vijf te gaan, Ebru nog elf en Mert nog 13.
Dat zijn er 29.

Dus eigenlijk zal ik een duizendje of zes apart moeten houden...

Waar zal ik het neerleggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...