zaterdag 4 januari 2014

Mees Kees. Op kamp

In de herfstvakantie van 2012 bezocht ik met de kinderen Mees Kees.  Nadien verkreeg ik de film op DVD en ik goloof dat Mert hem wel 100 keer heeft gedraaid... Echt een leuke film. Toen we hoorden van Mees Kees op kamp waren onze verwachtingen dan ook hooggespannen. En vanmiddag was het dan zover. Vanwege de kerstvakantie bezochten we de plaatselijke Wolff-bioscoop. Natuurlijk met popcorn en nacho's. En cola.

En de film was weer leuk. Alleen het concept ken je nu wel. Een aardige, jonge meester die samen met zijn klas van alles beleeft en al dan niet bewust tegen het heersende gezag in gaat wat wordt belichaamd door schoolhoofd Dreus. Het leuke is dat de cast bestond uit deels dezelfde kinderen als de versie van 2012. En dan zie je wat een jaar kan doen met sommige kinderen. In de lengte dan...

Het schijnt dat er ook een deel drie komt van Mees Kees. Ik denk dat we die wel weer gaan bezoeken, maar dan is het originele er voor mij echt wel af ben ik bang.

Nu nog naar De Hobbit. Maar dan zonder kinderen. Even plannen binnenkort.

26 euro en 50 cents. Plus tien euro voor vreterij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...