woensdag 18 april 2012

Uitwisseling

Oudste dochter gaat een paar dagen naar Duitsland. Ze verblijft in een gastgezin en het is de bedoeling dat ze naast een leuke tijd daar ook gewoon naar school gaan. Im Deutsch oder/ or in English.
Ze doet namelijk TTO, dat betekent Twee Talig Onderwijs, hetgeen zijn beslag krijgt in een bijna volledig Engelstalig lesaanbod.

Waarom ze dan uitwisselen met Duitsers snap ik dan weer niet helemaal. Maar ja. Ik heb geen TTO gehad. Slechts Mavo gevolgd door Havo...

Feit is wel dat ze behoorlijk zenuwachtig was. En daar kan ik me dan wel weer van alles bij voorstellen. Ik mocht haar gisteren uitzwaaien. En... ik ben onderwijsman genoeg om ook hier de charme wel van in te zien. Twee leerkrachten met een bus vol 14-jarige pubers... Ook wel een uitdaging lijkt me.  Gelukkig waren het allemaal keurige jongens en meisjes. Zo op het eerste gezicht. Maar daar kun je je lelijk in vergissen natuurlijk.

De bus was overigens de Kuipersdijk nog niet eens opgedraaid of ik kreeg de eerste SMS al binnen:

"Papa ik ga jou missen. Ik moest huilen. Doei. XXX"

Zonder toestemming mag ik geen foto's van Anouk plaatsen. Dus dan maar een plaatje van
de vertrekkende bus...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...