zaterdag 7 april 2012

Plastic voor voedsel...

Bij de emballageautomaat in de AH om de hoek hangt een donatiebus om je emballagebonnen te schenken aan de voedselbank Enschede-Haaksbergen.

Ik heb mijn bonnetje van vier euro en 25 cents hier maar in gedaan. Dat gaf een goed gevoel. Het zijn maar een paar centen en misschien help je een arm gezin met zielige kinderen..

Liefdadigheid op een koopje eigenlijk. Je hoeft er geen  moeite voor te doen en je merkt het niet eens in je portemonnee. In de Bijbel staat een verhaal over een rijke man en een oud vrouwtje die beiden geld doneerden in de voorhof van de tempel. De rijke man gaf een goudstuk en het arme vrouwtje twee halve centen. Het was alles wat ze bezat...
Jezus vroeg aan zijn discipelen wie het meeste had gegeven en natuurlijk gaven ze een verkeerd antwoord...

Heerlijk vind ik zulke moralistische verhalen. Ik herinner me ook nog mijn onderwijzer uit de derde klas (dat is nu groep 5) van de lagere school die het verhaal aan ons vertelde.

Eigenlijk hetzelfde als het bonnetje bij de Albert Heijn... Maar ja. Om nou je hele bezit in die donatiebus te doen ging me ook wel weer wat ver. Dan kun je jezelf per ommegaande bij dezelfde voedselbank aan gaan melden. Dat is toch ook de bedoeling niet denk ik.
En een ding is zeker: In de tijd van Jezus bestond de voedselbank Enschede-Haaksbergen nog niet. Dus de vergelijking gaat mank.

Toch?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...