zondag 11 september 2011

Zondag

Zondagochtend. Dat betekent:
Kopje Senseo in de tuin, want het is hier nog heerlijk.
Nog niet aangekleed. Geen zin.
Luisteren naar het gekeuvel van de buren die familiebezoek hebben.
Kijken naar een hele dikke duif die in de tuin rond scharrelt.
Kijken naar het gras wat vandaag moet worden gemaaid.
De laatste meelwormen voeren aan de altijd hongerige visjes.
Buurjongetje terechtwijzen die eigenhandig snoep uit de trommel pakt, hetgeen niet hoort.
Kijken naar de vaatwasser die op volle toeren heeft gedraaid na een gezellige avond met vrienden.
Constateren dat het apparaat wacht om uitgepakt te worden.
Vaststellen dat een tweede lading op het aanrecht staat te wachten.
Kijken naar de wasmand met schone was.
Luisteren naar de wasmachine.
Luistrren naar de droger.
Heerlijk niks doen.
Nog een Senseo.
Nog een JPS.
Bedenken dat we zo visite krijgen en mijn outfit niet visiteproof is.
Bedenken dat we vanmiddag naar opa en oma gaan.
Constateren dat het wat harder gaat waaien en het zonnenscherm klappert.
Luisteren of Anouk en haar logeetje al tekenen van leven vertonen. 
Constateren dat die nog slapen.
Bedenken wanneer we Mert op gaan halen die bij een neefje logeert.
Ondanks alles toch heerlkjk relaxed zijn.
Vasstellen dat ik de dikke zaterdagkrant nog niet heb gelezen.
Besluiten dat het daarvoor iets te winderig is.

Kijken naar condensstrepen van een vliegtuig en me zoals zovaak afvragen waar die heengaat. Vliegtuig dus.
Me verheugen op het volgend weekend als we met vrienden gaan varen in Friesland.
Hopen dat het dan droog is.

Toestaan dat Ebru en bj een ijsje pakken.
Besluiten dat ik maar eens in actie ga komen.
Maar niet kunnen besluiten wat ik het eerst ga doen.

Zondagochtend, 10 september 2011, 11:54 uur


Verzonden vanaf Samsung Mobile

1 opmerking:

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...