woensdag 14 september 2011

Fiets

Vanmorgen moest ik op de fiets. Naar het werk. Dat was al weer even geleden dat ik dat voor het laatste keer deed. De aanschaf van een tweede autootje vorig jaar maakte het helemaal overbodig. Echter, het tweede autootje was even uitgeleend, en dus pakte ik gisterenavond de fiets van achter uit de schuur. Deed een beetje extra wind in de banden en hupsakee.

Niet eens verkeerd. Maar de tandwielen van de derailleur zijn ietwat versleten. Dus iets teveel kracht op de pedalen en het zwikje trapt door. Niet altijd, alleen bij een bepaald verzet. Gelukkig kwam ik er op tijd achter, want als je vol op de pedalen gaat staan en je vliegt naar voren... De herenstang weet u...

Maar morgen heb ik de auto weer. En misschien pak ik de fiets weer. Maar ik denk dat ik hem eerst maar  langs de fietsenmaker breng. Een keertje of zo. Binnenkort. Als ik tijd heb.

Met vering. Dat wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...