woensdag 25 juli 2018

Zomervakantie 1972

Dit was een vakantiejaar met een donker randje. We gingen niet zo ver weg. Mijn grootvader van vaders kant was ernstig ziek en mijn ouders besloten om in de buurt te blijven en op die manier snel ter plekke te kunnen zijn.

Een kampeervakantie naar Drente was het gevolg. In Meppen, vakantiepark en camping De Bronzen Emmer. Ook die camping bestaat nog. Het was een mooie camping. Met zwembad en in een mooie omgeving. We stonden met familie op een groot veld. En ook hier ontstond rampspoed. Want na een paar hete weken barstte er een enorm onweer los gevolgd door langurige regenval. En het grote veld was niet gedraineerd zodat er een soort binnenmeer onstond op het veld. Voor ons als kinderen geweldig natuurlijk, voor mijn moeder minder. Ze heeft het er nog wel eens over.

Voor de rest heeft het  allemaal niet zo veel indruk gemaakt. En mijn ouders hielden het ook wel voor gezien, want het volgende jaar gingen we weer verder weg.

Ik was negen jaar en ging na de vakantie naar de vierde klas, nu groep zes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...