maandag 15 mei 2017

Over de neus - vervolg -

Het is zo:

  • Dat ik op dinsdag 9 mei om half elf werd opgeroepen om mij naar de OK te begeven
  • Dat ik daar voor de bekende klapdeuren afscheid moest nemen van mijn geliefde
  • Dat ik werd opgevangen door een alleraardigste dame
  • dat ik mij ontkleden moest op mijn onderbroek na.
  • Dat mijn kleren in een speciale zak gingen
  • Dat mijn bril in een kotsbak werd gedaan want brillenkoker vergeten
  • Dat mij dat gerust stelde want dat betekende een plaskatheter
  • Dat ik een blauw operatiehemd kreeg
  • Dat de zuster mij prikte voor een infuus
  • Dat ik een tabletje Dormicum kreeg om rustig te worden
  • Dat er naast mij met spoed een stel naar binnen werd gereden waarvan de vrouw een keizersnede moest ondergaan
  • Dat zij ook voor gingen uiteraard want keizrsnee is spoed en mijn neus niet
  • Dat ik ze succes heb gewenst
  • Dat ik een soort badmuts op kreeg
  • Dat ik plakkers kreeg
  • Dat ik toen het tijd was werd weggereden
  • Dat ik alles rustig onderging. Dankzij de Dormicum
  • Dat ik door een gang met deuren werd gereden
  • Dat dit allemaal operatiekamers waren, elf in totaal
  • Dat ik naar de laatste kamer werd gereden
  • Dat ik hier zelf op een smaller plankje moest klimmen
  • Dat ik mijn hoofd op een ronding moest leggen
  • Dat ik een kapje op kreeg
  • Dat de anastesist zei 'ik ga u nu onder narcose brengen'
  • Dat dat het laatste is wat ik nog weet
  • ...
  • Dat ik weer bij kwam en dat het opeens vier uur was. Toch een slaapje gedaan van zo'n vijf uur
  • Dat ik pijn aan mijn voortand had
  • Dat dit werd beaamd aangezien ze deze hadden 'aangetikt' met de intuatietube
  • Dat ze mij vertelden dat de operatie was gelukt
  •  Dat mijn neus het niet meer deed. Het ding zat vol met 'spul' 
  • Dat ik met bed en al naar de kaakchirurg ben gereden
  • Dat deze man mij een draad om mijn tanden heeft gebonden
  • Dat hij zei morgen terug te moeten komen
  • Dat ik naar de afdeling werd gereden
  • Dat Fatma en de kinderen daar op de gang aan het wachten waren
  • Dat ze mij niet konden vinden
  • Dat ik ze wel hoorde, maar ze niet kon roepen
  • Dat mijn stem bijna weg was vanwege het gerommel langs mijn stembanden
  • dat ik op de rode knop drukte en toen alles goed kwam
  • dat Fatma uren en uren heeft zitten wachten en uiteindelijk zelf informatie is gaan halen bij de balie
  • Dat men niet echt meewerkend was
  • Dat ze dus niet is gebeld na de ingreep zoals afgesproken
  • Dat dit k*t is geweest
  • Dat ze mij even hebben gegroet en toen naar huis zijn gegaan
  • Dat ik vroeg om een bakje vla of yoghurt aangezien ik niks had gegeten nog die dag
  • Dat ik dat niet heb gekregen.
  • Dat ik toen maar ben gaan slapen
  • Dat dat lastig was met een infuus en een dichte neus
  • Dt ik elk uur wel een keertje wakker was
  • Dat de zusters mij elk uur temperatuurden en mijn bloeddruk opnamen
  • Dat het toch opeens zeven uur was
  • Dat ik toen wel vla en yoghurt kreeg
  • Dat ik weer met bed en al naar de kaakchirurg werd gereden
  • Dat hier een foto werd gemaakt
  • Dat ze nu niks konden doen maar na herstel contact op moest nemen 
  • Dat ik toen weer terug werd gereden naar de afdeling
  • Dat niemand toen eigenlijk wist hoe nu verder en wanneer ik naar huis mocht
  • Dat dit uren duurde
  • Dat ik om twaalf uur permissie kreeg om te gaan
  • Dat ik dit ook graag deed
  • Dat ik me over een week weer moest melden op de poli KNO voor het verwijderen van de pleisters
  • Dat ik daar nu op zit te wachten
  • Dat de pleisters het beginnen te begeven
  • Dat ik heel langzaam wat meer lucht lijk te krijgen
  • Dat ik me bijna niet buitenshuis durf te vertonen omdat het geen gezicht is die vieze pleisters
  • Dat ik nu stop met die blogje
  • Dat u nu weer op de hoogte bent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...