maandag 1 mei 2017

Mobiel 12

Na de MPV-periode schakelden we dus een tandje terug. Ik was alle pech onderweg eigenlijk zo zat dat ik koos voor een auto zoals een auto ooit bedoeld is. Gewoon. Vier deuren en een kofferbak. Zwart. En Japans dit keer weer. Want het bleek maar weer dat Europese auto's toch vaak wat storingsgevoeliger waren.

En het werd een zwarte Mazda 6. Sedan. Executive. Redelijk voorzien van opties en natuurlijk met trekhaak. Een zalige auto om in te rijden. Ik kocht hem in Emmen, want inmiddels stonden alle occasions in Nederlands gewoon online en via een zoekopdracht kwam je altijd wel wat tegen. Emmen dus. Bij Renault Terwolde. En die kocht ook mijn zilvergrijze Grand Espace. Voor de handel zoals hij beweerde. Ik kreeg er 1250 euro voor.

Deze auto heeft ons vijf jaar bediend. Drie keer met ons meegeweest naar Zeeland voor zomervakanties met de caravan en in 2010 bracht hij ons naar het zuiden van Turkije. Probleemloos. Redelijk zuinig en comfortabel. De reden dat we hem wegdeden was dat hij net een beetje vermogen tekort kwam voor de nieuwe caravan die we in 2013 aanschaften. Met drie grote kinderen achterin en een volle vakantie-bepakking zag ik me er niet mee naar Zuid-Frankrijk rijden. En na vijf jaar mocht het ook wel weer eens.

We deden hem van de hand in 2015. Mijn zwager nam hem over en die rijdt er nog steeds in.

Naar volle tevredenheid mee gereden. 2010-2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...