zaterdag 22 april 2017

Mobiel 4

Het laatste stukje in de serie mobiel was een ode aan mijn eerste autootje. Het groene Golfje. Van 1985 tot 1989 denk ik. Toen werd het tijd voor iets anders. Want roest. Een euvel van vele auto's toen. Het begon bij de wielkasten en voor je het wist was de onderkant van je auto doorgerot. Daar hielp niets tegen. Zo ook het Golfje. Ik liet me toen verleiden door een donkerblauwe Audi 80. Voor 5500 guldens was hij van mij.  Ik vond hem prachtig, maar de auto viel in de praktijk tegen. Hij stuurde zwaar en de motor liep net iets te rauw om van lekker rijden te spreken. Heel snel opschakelen en laag in de toeren blijven was het comfortabelste. Boven de 100 km per uur was het eigenlijk niet meer aangenaam in de auto. De motor was te nadrukkelijk aanwezig. En dat gaat je dan storen. En na een half jaartje was het reden genoeg om het ding van de hand te doen. Voor fors minder dan ik er voor had betaald. Want de garage waar ik hem had gekocht stond niet al te best bekend in Enschede. Spookverhalen over dat je auto er eigenlijk twee waren geweest en dergelijke. Al met al was ik blij dat ik hem kwijt was. En later heb ik hem nog wel eens rond zien rijden, dus er was nog iemand gevallen op zijn (toen) toch wel stoere uiterlijk.
Veel meer valt er niet te vertellen over deze korte Audi-episode.

Toch grappig: in die tijd kreeg je bij een APK een stickertje op je kenteken geplakt.
Later is dat verdwenen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...