zondag 2 april 2017

Over de Schipholtunnel en kunstappels

Vrijdagavond reed ik naar Schiphol om Fatma op te halen die terugkeerde van een familiebezoek in Turkije. Ik was al gewaarschuwd dat de bereikbaarheid slecht was in verband met het gedoe in de Schipholtunnel vanwege een brand. Nou dat klopte. De afslag Schiphol direct na de tunnel was dus dicht en via een slecht zichtbaar knipperend LEDje werd je omgeleid. Afslag, oprit, afslag oprit en uiteindelijk ben je er dan.

Ik ben altijd liever ergens te vroeg dan te laat, je kunt nooit weten, dus had ik een ruime marge ingebouwd en moest dus een half uurtje op onze nationale luchthaven doorbrengen. Dat werden uiteindelijk bijna twee uren. Net erg. Beetje rondlopen, kopje koffie en weer een beetje rondlopen. Mensen kijken. De tijd vloog om eigenlijk. Bovendien geen stress want je kunt toch niks anders doen.

En toen zag ik onderstaand kunstwerk. Een appel. Best aardig. Met een rvs tegeltje in de grond waarop nog eens duidelijk werd uitgelegd dat het hier om een appel ging. Ook nog tweetalig. Te leuk om niet te delen.



Voor de geschiedenis: anno 2017 droeg ik rode schoenen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...