zondag 30 april 2017

Mobiel 5

Belofte maakt schuld. Hier het vervolg in de serie mobiel. Na de Audi 80 uit het voorgaande blog wilde ik een auto waar ik relaxed mee over 's Heren Wegen zou kunnen rijden. lees: een fijne vakantieauto. Op het programma stond namelijk een langere autovakantie naar Frankrijk. We zijn inmiddels in 1989 aangekomen. Via een collega kreeg ik een route om van te watertanden. Via het meer van Annecy dwars door de Franse alpen naar Sospel, een gehucht vlakbij Menton aan de Franse Riviera. Over deze reis zal ik nog wel eens wat schrijven.

Natuurlijk was het reizen met de al te luidruchtige Audi geen optie. En, tweeverdiener, jong, dus toen deden we niet al te moeilijk over geld. Ik had mijn zinnen gezet op een Volkswagen Passat. En die ging ik dus zoeken. Niet zoals nu via sites als Autotrader die met een paar muisklikken het hele online aanbod van Nederland op je scherm tovert, maar via krantenadvertenties en garages bezoeken in de regio.

De keus viel op een niet al te oude Passat met voor mij de juiste opties in een helaas net verkeerde kleur. Maar daar zette ik me overheen. Die zie je toch niet als je erin zit. Hij reed geweldig. Echt een reisauto en een overvloed aan ruimte voor de kampeeruitrusting. Ik kocht hem bij Volkswagendealer Kokkeler in Enschede, ja daar waar ik ook mijn eerste Golfje scoorde, voor het bedrag van bijna tienduizend guldens. En dat was hij wel waard. Ik heb er weer bijna vier jaar in gereden. En toen deed ik hem, met roest en al,  van de hand aan een vriend van mij voor een bedrag wat ik vergeten ben. Ik geloof een duizendje of twee. Veel plezier heeft hij er niet van gehad, want al na een paar weken reed hij hem total-loss.... Exit Passat.

VW Passat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...