zondag 22 maart 2015

Vies he?

Iedereen heeft ze. Van die gele keukenvaatdoekjes. Die zo heerlijk alles wegvegen wat ons onwelgevallig is in de keuken. Wij hebben er massa's van. In de kast, in de wasmand, in de keuken. En je moet ze vervangen. Zeggen ze. Want ze zijn erg vies schijnt het. Er bevinden zich een miljoenmiljard micro-organismen in die zich dagelijks tig malen schijnen te vermenigvuldigen. De viezerds...

Wist je dat…
• Een vaatdoekje na 24 uur meer dan 4 miljard bacteriën kan bevatten. Meer dan de wc-bril van een openbaar toilet of een hondentong.
• Bacteriën in vaatdoekjes zich elke 15-30 minuten kunnen verdubbelen.
• Een vaatdoek vaak pas wordt vervangen als het stinkt.
• Lager opgeleiden en ouderen het snelst een nieuwe vaatdoek pakken.  Hoger opgeleiden gebruiken een vaatdoek vaak langer een maand.
• ...

Ik schijn hoogopgeleid te zijn en bovendien de 50 gepasseerd. Ik denk ook dat ik vrij resistent ben voor dingen die je niet ziet. Want, soms, niet altijd, maar wel eens, gooien ook wij ons gele gemaksdoekje niet automatisch na een dag al in de kookwas. Eigenlijk doe ik dat pas als er bij het uitspoelen vocht ontstaat wat licht- of ernstiger slijmerig aanvoelt... Voor mij een teken dat het ding zijn werk goed doet. Want anders zou al die viezigheid zich nog op- en in je keuken bevinden nietwaar?

En ik weet niet zo goed wie er dan ziek van moet worden. We zijn wel eens verkouden of zo, maar dat komt niet van die doekjes. Dat geloof ik niet. Dat komt van andere micro-beesten die we opdoen op ons werk.

Dus ook al klinkt het allemaal heel erg waar en zo, ik ga toch niet gedragsveranderen. Lekker niet. Lekker vies. Lekker puh.

Vies...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...