zaterdag 28 maart 2015

Pauls Puber kookshow

Ooit lachte ik me helemaal een breuk om Paul de Leeuw. De tijd van Bob en Annie de Rooij. Zijn themaavonden met bejaarden en verstandelijk gehandicapten. Prachtige televisie.

De laatste jaren vond ik vooral dat hij zichzelf een beetje had overleefd. Of er trad teveel gewenning op. Maar niet meer leuk dus.

Vanavond zag ik een aflevering van de Pauls Puber Kookshow. Hij maakt hierin een programma voor pubers, over alles wat hen bezighoudt. En ik vond het weer geweldig. Geen taboe's, recht door zee en boordevol originele humor. Zoals tietenmemory en Russische Toilette... De WC-papiertest, de maandverband-test, het beste anti-puistenmiddel en noem maar op.

Als schoolmeeester van pubers ben ik helemaal enthousiast. De laatste tijd signaleer ik niet alleen op school, maar ook in de media natuurlijk een toenemende onverdraagzaamhheid en intolerantie in Nederland. Bovendien zijn we zijn met z'n allen een stuk conservatiever en preutser geworden.

Ga vooral zo door Paul de Leeuw. Je hebt er weer een fan bij. Jammer dat het de laatste aflevering was van dit seizoen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...