zondag 12 oktober 2014

Leer-werk kachel

Via een van de leer-werkprojecten hier in Twente scoorde ik een terrasverwarmer. Een analoge, dat wel. Want een elektrische spiraal met een snoer kan natuurlijk ook, maar is lang niet zo leuk.

Dit is volgens mij een afgedankt expansievat waar een paar pijpen en poten aan gelast zijn. Gaatje frezen en deurtje plaatsen en je hebt een prachtige buitenkachel. Vanmiddag heb ik het maar eens even uitgeprobeerd. En het ding functioneert boven verwachting. Er zit een enorme trek in en ik veheug me nu al op de wat koelere zomeravonden... Hapje, drankje en vuurtje maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...