zaterdag 2 augustus 2014

Met een boekje in een hoekje

Eigenlijk heb ik de drie weken in de caravan lekkerder geslapen dan de week hier in huis sinds we terug zijn. Het is warm. En die warmte hangt in huis. Vooral op de bovenverdieping.  En de zolder is helemaal een broeikas. 

Ik heb even het rijk alleen. Anouk is naar de stad, Fatma doet iets onduidelijks met Ebru in winkels en Mert is bij een vriendje. 

Ik ben verslaafd geraakt aan de boeken van Karl Ove Knausgard. Op de laatste A moet dan zo'n raar Zweeds rondje. In Noorwegen en Zweden absolute bestsellers. Het is een zesdelige serie. 'Min Kamp' of tewel Mijn strijd. Over een Noorse schrijver die in de ik-vorm zijn leven beschrijft vanaf zijn kinderjaren. De moeizame en dramatische relatie met zijn vader, zijn worstelingen om een boek te schrijven wat uiteindelijk een kwestie blijkt van gewoon werken, en zijn zeer herkenbare rol als vader van drie kinderen en wat dat allemaal met je doet. Hoe dat beslag op je leven legt. In zijn geval beslag op tijd waardoor hij niet kan schrijven. Prachtig.

Vakantietijd is leestijd. En helemaal nu. Met mooi weer achter in de tuin, stoel in de schaduw, natje en droogje onder handbereik en verder niks hoeven of moeten. Tot een uurtje of zes. Want dan is het weer voedertijd. 

Niet verkeerd! 





1 opmerking:

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...