vrijdag 1 augustus 2014

De boekenkast

Ik heb er al eens eerder over geschreven: mijn vader. Hij heeft Alzheimer. En tot nu toe gaat dat allemaal nog wel. Hij wordt wel heel vergeetachtig. Mijn vader is altijd een lezer geweest en in het appartement waar  mijn ouders nog steeds zelfstandig wonen, heeft hij een indrukwekkende boekenverzameling. Ongeveer acht kasten. En in de kelder staat ook nog het een en ander.
Het probleem van het laatste jaar is dat hij de weg in zijn verzameling een beetje kwijt is. Hij zoekt soms een boek en kan dat dan met geen mogelijkheid vinden. En dat is dan weer aanleiding voor een boze bui. Er zit wel een systeem in zijn kasten, maar dit is een beetje verrommeld. Voor de vakantie had ik hem beloofd om zijn boekenkasten te reorganiseren: alle schrijvers op alfabetische volgorde...
En vandaag hebben Fatma en ik dat klusje maar eens ter hand genomen. Een halve dag werk. Maar het resultaat mag er zijn. En nu maar hopen dat hij het een beetje bij kan houden.

Voor de goede orde: dit plaatje is slechts illustratie. Ik maakte nav dit stukje even een
fotootje van een paar boeken uit mijn eigen kast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...