zaterdag 12 mei 2012

Toiletjuffrouw

Midden in de stad waar het heel druk was moest Mert poepen. Ik heb het al gemeld op FB

Ik ben met hem naar V@D gelopen, want dat deed mijn moeder vroeger ook altijd met mij. Op de bovenverdieping waren de wc's en daar zat vroeger dus een juffrouw in een witte jas met een breiwerkje achter een loketje met een schoteltje met daarop kwartjes. En dat betaalde je dan en dan mocht je gebruik maken van de sanitaire voorziening.

Zo hoort het ook. Nu hangt er een enorm apparaat waar je 50 cent in moet gooien en dan krijg je een 'voucher'. En daarmee mag je door een draaihekje naar binnen. Mert snapte er niks van. Maar ik snapte vroeger eigenlijk ook niet waarom die witgejaste mevrouw daar zat. En waarom ik om te plassen een kwartje aan haar moest geven. Het was ook niks geen aardige vrouw. Altijd een beetje kribbig. Met die breisok, permanenthoofd en snibbig leesbrilletje.

Tot op de dag van vandaag kom je ze hier en daar nog wel tegen. Toiletjuffrouwen. En eigenlijk weet ik nog steeds niet of je nu eerst naar binnen moet gaan en dan bij terugkomst het muntje moet betalen, of dat je eerst gaat betalen en dan pas naar binnen. Ik hou het maar op het laatste.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...