woensdag 23 mei 2012

Hot, Heiss, Chaude, Heet, Cicak, ...

Vooropgesteld: Ik klaag niet. Maar deze temperaturen hoeven van mij niet als je gewoon moet werken of anderszins je ding moet doen.
In mijn klaslokaal is het goed toeven, maar andere lokalen op school zijn tropische broeikassen. Bovendien worden de leerlingen altijd wat geprikkeld van dit weer. Wij schoolmeesters doen dan ook zo lang mogelijk of er niks aan de hand is. Gewoon aan het werk. Zeker in de ochtend.

Vanmiddag ben ik met Ebru naar het pleinfeest van Fatma haar school geweest. Luchtkussen, schminken (uiteraard), rommelmarkt, verloting en natuurlijk het benodigde eten en drinken.
Het was heet. Veel te heet. En ook nog op de fiets. Want dat wilde ze graag. Vooruit dan maar. Weer thuis gekomen waren we allebei warm, verkleefd en moe. Mert had een kinderfeestje. En dus werd het op de bank en de tv aan. En toen werd ik wakker door een enorme windvlaag die onder het zonnescherm sloeg. Gelukkig ging het goed, maar het zag er niet fijn uit.

Want natuurlijk wordt zo'n dag in Nederland afgestraft met een giga-onweersbui. En ik was er blij mee. Het is nu weer lekker in huis en buiten ruikt het heerlijk.

De komende dagen mag het wel een tandje minder. 30 Graden is prima op vakantie aan het strand of aan het zwembad.  Maar niet in een gewone week waarin er gewoon gewerkt moet worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...