woensdag 26 oktober 2011

Glasvezel

De kabel ligt er. Een oranje stukje plastic met glas erin denk ik. Zou het breekbaar zijn? Nu moet het nog naar binnen. Ze hebben het onder de voortuin door geschoten. Geen idee hoe. Dat is me nu weer ontgaan...


Ik heb hier in huis ook nog ISDN-lijnen liggen. Daar begon het hele internetgedoe mee. Inbellen met de telefoon en daarvoor, maar dat was in een ander huis had ik zo'n kraakmodem. 14K4 en later 56k6 of hoe dat ook heette. En altijd maar afwachten of je verbinding had. Vaak wel, vaak ook niet. En nu staat het ding 24 uur per dag aan en de smartphones en de iPad ook. Altijd en overal bereikbaar. 'Ping..." Ik houderwelvan. Eerlijk is eerlijk.

1 opmerking:

  1. Wij hebben al meer dan een jaar glasvezel en het werkt prima maar of het nu zoveel beter werkt dan coax dat vraag ik mij af. Er zitten trouwens een stuk of 8 heel dunne glas kabeltjes in ter dikte van een vissnoer.

    BeantwoordenVerwijderen

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...