zondag 30 oktober 2011

Bioscopie

Natuurlijk hoort het erbij. In de vakantie naar de bioscoop. Met de kids. Vandaag werd het Lion King 3D. En tot mijn schande moet ik bekennen dat dit de eerste keer was dat ik deze film zag. Ik ken de muziek wel en de film staat hier ook in de kast. Toch nooit aan toe gekomen.
Terwijl ik wel van de Disney-films ben. Bijna allemaal juweeltjes.
In de jaren negentig was er elk half jaar wel een nieuwe. Met bijbehorende merchandising. En dat kreeg ik toen van dichtbij mee, want ik werkte in de middenbouw. Dus  rugzakken van Aladdin, Belle en het Beest, broodtrommels van Tarzan, drinkbekers van Lion King en T-shirts van de kleine zeemeermin.

Maar Lion King heb ik dus nooit eerder gezien. Echt een Disney-verhaal. Goed en kwaad, zwart en wit. En juist daardoor voor kinderen toegankelijk.

En de volgende film die ik zelf wil zien is Nova Zembla. Al was het maar om Doutzen Kroes...

Natuurlijk... Groot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...