dinsdag 21 maart 2017

Dingetjes in huis - het barometertje

In de serie dingetjes in huis vandaag een in ernstig vergetelheid geraakt erfstuk van mijn grootmoeder van moeder kant. Overleden in 1998 en onderstaand barometertje is ook al sinds die tijd in mijn bezit. Gehavend inmiddels. In een gezin met kinderen doorstaat weinig de tand des tijds. Zo ook hier dus niet. Na jarenlang in de gang aan  een spijkertje te hebben gehangen moest het mooie zwarte barometertje een nieuw plekje zoeken vanwege een grote spiegel die zijn plaats in ging nemen.

Het barometerje kreeg een plekje op een plankje en zoals dat vaker gaat met dingen op een plankje viel het op een goede dag naar beneden en raakte beschadigd. Daarna verhuisde het barometertje van het plankje naar een rommelkamertje in een nog rommeliger kastje. En daar onttrok ik het vandaag voor even aan zijn misschien wel laatste rustplaats en schrijf nu dit bericht.

Mooi barometertje. Ik weet niet of je het nog doet. Ik weet wel dat je beter verdiend dan het wegzakken in de vergetelheid. Dit is een eerste ode aan jouw adres. Ik maak je onsterfelijk door je een plaats te geven op het wereld wijde web. Maar dat is slechts een begin. Je krijgt weer een ereplaatsje. Binnenkort.

En ik hoop dat mijn grootmoeder naar beneden kijkt en instemmend knikt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...