dinsdag 27 december 2011

En nu vakantie...???

Zo. De kersttoestanden weer achter de rug. En het is me niet meegevallen dit jaar. De stemming wilde er niet echt inkomen bij mij. En waar dat aan ligt... ik weet het niet. Een combinatie van factoren. Stress, gemis, teveel achter elkaar. Drukke week op school en zo door het kerstfeest in.

Ik ben blij dat we het hebben gehad en nu liggen er een paar vrije dagen in het verschiet. Alhoewel vrij... Vandaag de auto naar de garage brengen voor een beurt en winterbanden. Vanavond een verjaardag. Morgen maar eens even op stap voor een paar aanschafdingetjes en donderdag wordt Mert zes jaar. En zaterdag het oude en zondag het nieuwe. Met oliebollen en en nog het een en ander op het programma.

Voor je het weet is er een week om van zo'n vakantie. Een week met veel mensen, veel visites en dat vind ik allemaal heel fijn en gezellig, maar er is ook nog een woonkamer die me dreigend aankijkt van :" Zet me opnieuw in de muurverf..." En dat moet dan volgende week.

Wat in ieder geval lekker voelt is het niet aanwezig zijn van wekkergepiep om kwart voor zeven. Alleen dat maakt vakantie al tot een waar genoegen. En er ligt nog een pak kranten met lezenswaardige artikelen. En ... ach. Laten we niet klagen. Kindertjes in Afrika zouden blij zijn met zoveel bezigheden. En een volle maag. Want die hebben we natuurlijk wel met al die feestelijkheden.

Voor nu ga ik maar eens even toilet maken en dan de gourmetstellen in de dozen doen en wegzetten. En de tuintafel weer naar buiten. En het restant afwas in de kasten zetten. En ...

We zien het wel.

1 opmerking:

  1. Je moet de wekker juist wel om kwart over zeven laten aflopen. Dan lach je hem eens toe en zet hem uit daarna draai je je nog eens om en slaapt verder dat is pas echt genieten. Trouwens al vast gefeliciteerd met Mert

    BeantwoordenVerwijderen

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...