zaterdag 4 mei 2013

Duur

In 1958 begonnen de televisies dus in zwang te raken. Ik meen dat mijn ouders vanaf 1962 een televisie hadden. Iedereen had toen nog een eigen antenne op dak. Soms zie je dat nog wel eens ergens.

Wat me opvalt, naast de antieke vormgeving, is de prijs. In 1958 verdiende een normale werknemer in een fabriek misschien 200 of 300 gulden in de maand. Dat vertelde mijn moeder me. Dan moest je voor een televisietoestel twee of drie keer een nettomaandsalaris neertellen. Als ik kijk wat ik nu verdien, en dat keer drie doe...

Het is dus wel goedkoper geworden allemaal. Gelukkig. En bovendien ook wat moderner. Toch leuk zo'n oude advertentie. En op bijna een identieke tv keek ik als kind naar Pipo de clown en Barend de Beer.

Erres. In 1980 opgeheven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...