vrijdag 27 januari 2012

Weekend

En het is al weer weekend. De weken vliegen weer voorbij. Vandaag proefde, nee voelde ik zowaar een heel klein pietsje voorjaar in de lucht. Er scheen een waterig zonnetje en een paar vogels gingen tekeer hoog in een kale takkenboom. Lente? An me neus. De vooruitzichten zijn winters. Met 's nachts matige vorst en overdag nul-temperaturen. Ik weet dit, omdat ik in de klas elke dag met de jongens op het internet naar het weerbeeld kijk, dit laat benoemen en de minimum en maximumtemperatuur in een grafiek wegzet. Natuurlijk kijken we dan ook even naar de meerdaagse vooruitzichten en zo ben ik altijd op de hoogte.

Morgen viert Ebru haar kinderpartijtje. Niet buitenshuis, maar daar binnen. Met spijkerpoepen, koekhappen, taartjes bakken en ander vermaak waar acht-jarige meiden nog genoegen mee nemen. En dat is ook goed. Want hierna komt bioscoopbezoek, bowlen en ander kostbaar vertier. En daarna slaapfeestjes. En wat daarna komt daar wil ik nog niet over nadenken bij Ebru.
Ik heb er hier namelijk eentje rondlopen van 14... Das andere koek. En geen koek van het koekhappen... Daar doet ze niet meer aan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...