zaterdag 12 april 2014

Over Alzheimer. Wat nog wel kan. Een weblog bijhouden bijvoorbeeld

Natuurlijk zijn er ook nog heel veel dingen die nog wel mogelijk zijn als je Alzheimer hebt. Zeker in het beginstadium zijn de klachten weliswaar aanwezig en hinderlijk soms, maar is de patient nog volledig bij zinnen en zeker in staat om zaken te ondernemen en gesprekken te voeren.

Mijn vader is altijd een lezer geweest. Op zijn weblog wat hij sinds een aantal jaren, met een beetje hulp, bij houdt is daar van alles over te lezen.

Dit weblog heeft hij ooit opgezet om zijn vele schrijfsels te publiceren. Hij heeft vele gedichten geschreven, korte verhalen en beschouwingen over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Natuurlijk is een groot deel van zijn blog gevuld met 'vroeger' en met name jeugdherinneringen uit zijn Friese jeugd. Die hang naar vroeger tijden zal wel horen bij het ouder worden, maar Alzheimerpatienten hebben dat in versterkte mate. Nog nooit ben ik zoveel te weten gekomen over de jeugd van mijn vader als in de laatste twee jaar.

Zijn weblog is bereikbaar via het linkje naast dit bericht. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Daarbij in gedachten houdend dat ik er soort van eindredactie op doe. En ook het technische aspect van het uploaden voor mijn rekening neem.

Of klik <<hier>>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...