woensdag 26 februari 2014

WOW

Dat Sjoerd een verwoed gamer was heb ik al eens beschreven. Toch typisch dat zowel Anouk, Ebru en Mert dit lang niet zo sterk hebben. Ze prutsen wel eens wat op hun DS of spelen een spelletje op de iPad, maar lang niet in die mate zoals Sjoerd dat had.

In het jaar voor zijn overlijden ging hij helemaal mee met de rage World of Warcraft. Een online spel waarin je moest strijden in een virtuele wereld. Massa's mensen vermaakten zich hiermee en ik geloof dat het nog steeds bestaat. Het was een van de redenen dat Sjoerd in het WKZ zo snel mogelijk over zijn eigen laptop en een eigen internetverbinding wilde beschikken.

Zijn klasgenoot en vriend Camiel was ook druk bezig met dit spel. Hij is een aantal keren op bezoek geweest in het WKZ en Sjoerd kreeg toen het figuur wat je op de foto's ziet. Sinds het overlijden van Sjoerd staat het bij mij op de studeerkamer. Het is een verschrikkelijke plastic monsterachtige vechtmachine. Van het soort waar Sjoerd in het echte leven helemaal niks van moest hebben. Toch staat en stond het symbool van zijn adoratie voor het WOW spel.

Het is zelfs voorgekomen dat hij artsen die op zijn kamer kwamen voor de wekelijkse bespreking gewoon weg wilde sturen... Want dan had hij weer een of andere Quest afgesproken met een aantal mensen op WOW. En dat was in zijn ogen veel belangrijker dan de statusupdates over bloeddruk, gewicht en andere medische zaken. Helaas voor hem acht ik daar dan weer net ietsje anders over...

Bij deze  een tastbare herinnering van een verhaal voorzien. Volgens plan. En het poppetje blijft op mijn kamer staan. Zo lang ik leef. Hoe lelijk en afstotelijk ook...


Niet een toonbeeld van vriendelijkheid toch...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...