maandag 29 april 2013

Pleegzuster Bloedwijn

Bij het opruimen van de boekenkast kwam ik een stapeltje oude tijdschriften tegen. "Het Beste" . De meesten kennen het wel. Het leuke is dat het gaat om exemplaren uit 1958... Mijn ouders waren toen net een jaar getrouwd.

De verhalen en artikelen zijn natuurlijk gedateerd, maar veel leuker is het om de reclamepagina's te bekijken. Ik heb er een aantal vastgelegd.

De onderstaande is van Pleegzuster Bloedwijn. Ik herinner me dat bij ons in Boekelo de plaatselijke, en toen al stoffige, drogist die flessen op de bovenste plank had staan in de winkel. En al die jaren dat ik er kwam bleven ze er staan. Als je de reclame van toen mag geloven was het een wondermiddel tegen allerhande mentale vermoeidheden. Misschien iets om eens te proberen? Dan kunnen de zorgkosten wellicht wat omlaag. Daar zullen Rutte en Samsom blij mee zijn denk ik... Want Pleegzuster Bloedwijn bestaat nog steeds...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...