dinsdag 7 februari 2012

Elfstedenhype

Het klinkt misschien pessimistisch maar eigenlijk geloof ik nog niet zo in de tocht der tochten. Natuurlijk hoop ik dat er rond dit weekend eentje plaats zal vinden, maar als ik alle informatie tot mij neem, van uitspraken van ijsmeesters, rayonhoofden, ijsdiktemeters op internet en niet in de laatste plaats natuurlijk de weersvoorspellingen, dan lijkt me de kans erg klein. We zijn met z'n allen een hype aan het creeeren vrees ik die niet staande gehouden kan worden.

Het ijs is te dun. Op sommige plekken maar zeven centimeter of minder. Het wordt ook iets minder koud de komende nachten en voor de periode na het weekend vrees ik voor een dooiaanval. En het gaat sneeuwen. Ook nog.

Maar ik hoop dat ik het mis heb. En mocht de tocht doorgang vinden, dan het liefst zondag. Want zaterdag viert Mert zijn kinderfeestje en maandag is een gewone werkdag. Voor de meesten. Voor mij niet. Want vrije dag. Maar om dan in me eentje de hele dag naar de tv zitten loeren vind k ook niet echt een succes. Dus zondag dan maar. Graag.


- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijen…

 … Bij de Bulgaarse grens 2 uren in de rij, bij de Servische grens twee uren en bij de Hongaarse grens 4,5 uur. Orban wil geen vreemdelingen...